Il n'y pas d'événements à venir

Événements passés

BSPF Preview
12mei 2023
-
14mei 2023
********** English ********** On the weekend of 12-14 May the BSPF Preview will take place at Edmond Brussels. This event will showcase all the photographs submitted to both our 2023 Singles and Series contest. The BSPF is an open street photography competition at its core, so our aim is to give every entrant the opportunity to have their work in front of a public audience. Each participant will have at least one photo presented in print, while all other submitted images will be shown by projection. ********** Français ********** Le week-end du 12 au 14 mai, l'avant-première du site BSPF aura lieu à Edmond Bruxelles. Cet événement présentera toutes les photographies soumises dans le cadre de nos concours 2023 Singles et Series. Le BSPF est un concours de photographie de rue ouvert à tous. Notre objectif est donc de donner à chaque participant l'occasion de présenter son travail à un public. Chaque participant verra au moins une photo présentée sous forme imprimée, tandis que toutes les autres images soumises seront montrées par projection. ********** Nederlands ********** In het weekend van 12-14 mei vindt BSPF Preview plaats in Edmond Brussel. Hierbij worden alle foto's getoond die zijn ingezonden voor zowel onze 2023 Singles- als Series-wedstrijd. BSPF is in essentie een open straatfotowedstrijd, dus ons doel is om elke deelnemer de kans te geven zijn werk aan een publiek te tonen. Van elke deelnemer wordt ten minste één foto afgedrukt, terwijl alle andere ingezonden beelden via projectie worden getoond.
Stadsgardeville
15april 2022
-
17april 2022
Stadsgardeville invites London, Antwerpen, Rotterdam, Kortrijk and Gent! Yes, this year the Brussels based collective invites artists from different cities to shine their light on our beloved hometown. And do you know who’s also invited? You.
*** Nederlands *** Marijke Umans komt samen met een muzikant en een grote stapel boeken naar ons. Het publiek kiest een sfeer, een thema, een personage, een boek… en de artiesten improviseren. We zingen, vertellen, lezen en spelen met een waaier van prentenboeken, gedichtenbundels en versjes. Een fragment vloeit over in een lied, een verhaal in een muzikaal intermezzo, een versje wordt een interactief lied… De live muzikant begeleidt het geheel afwisselend op contrabas, viool en gitaar of kleine instrumenten, percussie en vibrafoon. Een ideale show om de dag vrolijk te beginnen...
*** Nederlands *** De sessies worden begeleid door Yoana en vinden plaats elke eerste en derde donderdag van de maand van 18u tot 19u30. De bibliotheek is gesloten op donderdag maar uitlenen en inleveren is mogelijk via de zelfuitleencomputer. Tijdens de eerste sessie is er een bibliotheekmedewerker aanwezig om je lid te maken en uitleg te geven over de collectie. Deelname is gratis.